Escola acollidora
L’escola garanteix una entrada segura i relaxada per a totes les persones que s’incorporen per primera vegada, a mida de tothom. Per això preveu diferents moments d’acollida:
- dels infants de P3
- dels nens i nenes de P4 a 6è, que entren nous a l’escola
- dels nens i nenes que repeteixen curs i, per tant, s’incorporen a un nou grup
- de les famílies
- dels mestres nous al centre
- de la resta de personal no docent o de serveis que entren nous a l’escola
- de l’alumnat en pràctiques
Alhora, tot pla d’acollida fa preveure un pla de comiat:
- dels infants que marxen abans de finalitzar l’escolaritat
- dels nens i nenes de 6è, que finalitzen l’etapa de primària
- de les famílies que marxen abans de finalitzar l’escolaritat
- de les famílies que marxen en finalitzar llurs fills i filles l’etapa de primària
- dels mestres que no continuaran a l’escola el curs següent
L’acompanyament
Mai ningú no se sent tan segur com quan es veu acompanyat. És per aquest motiu que a l’escola ens fem companyia en molts moments:
- Quan algú, ja sigui un infant, una família o un mestre/a entra nou a l’escola.
- A les entrevistes amb les famílies d’aquells alumnes on hi intervé un equip de professionals.
- Quan treballem la lectura en format internivell, dins del projecte Acompanyament lector, de P5 i 5è.
l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives específiques
Donada la singularitat del centre com a escola ordinària amb agrupament d’alumnat sord en modalitat oral, cal preveure una organització especial de la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD), en quant a composició, objectius i organització.
La CAD té present:
- el mapa general d’atenció a l’alumnat amb NEE
- el disseny de les estratègies d’intervenció
- el debat sobre les sessions de tutoria
- l’adaptació del nou alumnat
- el pla d’acollida
- l’agrupament de l’alumnat de P3
- la reestructuració de grups
- l’atenció i suport a les famílies
- les mesures correctores i sancionadores
- els plans diaris personalitzats (PDP) per a alumnes altament disruptius
- la distribució de les hores de monitoratge auxiliar per a l’alumnat amb greus dificultats i els criteris de prioritat
- la formació inicial amb el CREDAC
- la formació del Claustre en la resolució de conflictes i en la convivència
- la revisió dels Plans individualitzats (PI)
- la revisió de les NOFC
- la coordinació amb CDIAP i CSMIJ
- les NESD: els serveis socials, ajuts de menjador, beques EE, beques d’esport
- la revisió de la Carta de Compromís Educatiu
Atenció a l’alumnat sord
L’Escola Tàber es defineix com a centre públic ordinari de la zona de Sarrià-Sant Gervasi, d’agrupament d’alumnat amb sordesa en la modalitat oral.
L’Escola i el CREDAC (centre de recursos educatius per alumnat amb dèficit auditiu) col·laboren conjuntament i es coordinen per donar una adequada resposta educativa als alumnes, la planificació de la qual comporta l’atenció del mestre/a tutor/a, de la logopeda del CREDAC i de la mestra d’audició i llenguatge.
L’atenció a l’alumnat amb necessitats derivades de la situació social
L’escola preveu la detecció de casos i la planificació de mesures d’atenció.