Totes les notícies

Visitem el museu de les matemàtiques

bbc98d34-f0fc-489e-9e3d-4b4e000958f1

La setmana passada els nens i nenes de cinquè de l’escola vam visitar el museu de les matemàtiques de Cornellà.
Primer vam visitar les cinc sales del museu on vam experimentar lliurement amb els diferents jocs matemàtics i on uns guies ens van posar exemples d’estadística, geometria, volum…
Aquestes són les sales que vam visitar: la sala d’estadística, la sala combinatòria, la sala de càlcul, la sala dels miralls i la sala de geometria.
Finalment, vam fer un taller a l’exterior del museu on els alumnes vam fer una gimcana de matemàtiques i on en grups de 6 ens van donar  un mapa amb pistes amb l’objectiu d’obrir un cofre d’un tresor.

Veure totes les fotos

Fem panellets a Mitjans!!!

El 10 de novembre al matí, els nens i nenes de 1r, 2n i 3r vam fer panellets. A 1r els hem fet d’amettla, a 2n d’avellana i a 3r de pinyons!
Ho hem passat molt bé i segur que seran boníssims!!! Demà  a la festa de la Castanyada ens els menjarem.
Bon profit!

Festa major de Sarrià

El passat divendres 11 d’octubre vam celebrar, conjuntament amb algunes de les escoles del barri, la festa major de Sarrià!
Va ser una festa molt divertida! Vam ballar unes danses molt boniques primer per cursos i després, tots junts ens vam unir per fer la sardana!
Per acabar, vam poder gaudir de l’actuació dels diables i dels cercaviles dels capgrossos i els gegants.
Ens ho vam passar molt i molt bé!!!

Lectures a la fresca

Aquest primer mes d’escola, les classes de 2n hem aprofitat alguns dels moments lectors per fer lectures a la fresca! Alguns dies pujàvem a la biblioteca, agafàvem un llibre i sortíem a la terrassa a llegir, respirant l’aire fresc, escoltant els ocells i altres sons que ens arribaven… Hem gaudit molt. Ara que comença a refrescar, continuem llegint al nostre aire, als sofàs del passadís i estrenant uns coixinets ben bonics per seure a terra més còmodament. Ens encanta llegir!!!

Bateig de Vela al port Olímpic!

IMG_4018La setmana passada els alumnes de sisè de l’escola vam anar a fer un bateig de vela al Port Olímpic de Barcelona.

Es tracta d’una experiència nova i en equip, on aprenem un esport que no podem practicar a l’escola. Un cop allà, vam formar grups de 6, i acompanyats d’instructors de vela ens van ensenyar a sortir a navegar amb aquest tipus d’embarcació.

Després del bateig vam anar a dinar i a jugar al parc de l’Oreneta.

Veure totes les fotos

Sortida a Can Coll (Collserola)

Dimecres 16 d’octubre, els alumnes i les alumnes de segon i tercer hem anat d’excursió a Can Coll (Collserola) tot el dia.

Primer hem esmorzat tots junts i desprès ens hem separat per cursos i per classes.

Els alumnes de segon hem fet el recorregut dels sentits i hem gaudit dels elements naturals del bosc. Hem vist els arbres, les plantes, hem sentit el cant dels ocells…

Els alumnes de tercer hem analitzat les característiques de les zones de solei i d’obaga. Hem mesurat la temperatura, la humitat, hem vist els tipus de vegetació a cadascú…Posteriorment, hem fet un itinerari pel bosc on havíem de passar diverses proves: com buscar fulles de roure, alzina o pi blanc… fins a arribar al final del camí!

Al migdia hem dinat tots junts i ens ho hem passat d’allò més bé! Ens ha agradat molt aquesta sortida a la muntanya!!

Veure totes les fotos

Els nens i nenes de 4rt El Far i El Pic negre triomfen amb el seu ball de cintes

IMG_20191011_103346Els nens i nenes de 4t el Far i Pic Negre hem aconseguit trenar i destrenar els pals en el ball de cintes.

Els/les alumnes de 4t el Far i Pic Negre vam anar a celebrar la Festa Major de Sarrià el passat divendres 11 d’octubre. Vam ballar el ball de cintes. Primerament vam ballar a la plaça Sant Vicenç i a continuació al parc de Santa Amèlia. A la primera plaça ens va costar una mica però al Parc vam aconseguir trenar i destrenar perfecte. Uns  segons després el públic ens va aplaudir molt i ho vam celebrar ben contents.

Ho vam aconseguir perquè estàvem molt motivats, vam practicar molt i ens vam concentrar al màxim.

Veure totes les fotos

Comencem a treballar l’hort de l’escola

L'Andreu ens porta planterCom cada curs, els alumnes de quart comencem el projecte de l’hort, amb l’ajuda de l’Andreu, el pagès que ens ensenya com treballar-lo.

Aquest mes d’octubre l’Andreu ens ha explicat que cal afegir terra nova i barrejar-la amb la que ja teníem. Un cop va llaurar l’hort i el va preparar ens va explicar que hi havia tirat adob orgànic (fems de cabra) i que era necessari per poder fer créixer bé les hortalisses. Després ens va dir que ens havia portat diferents hortalisses per plantar (planter). Ens va portar totes aquestes hortalisses: enciams, cols, bledes, escaroles, cebes, porros, calçots, pèsols, julivert, api i llavors de fava.

Ens agrada molt plantar a l’hort i observar com creixen les hortalisses!