Escola Sostenible

Per què som una escola sostenible?

1• Enviem al 98% dels pares els comunicats de l’escola per correu electrònic.
2• Hem transformat l’escola en un espai de reciclatge des de P3 fins a 6è (aules, passadís, pati)
3• Hem fet un hort al pati (alumnes de 4t) per ser conscients de la importància del medi ambient i per treballar-ho a nivell curricular.
4• Cuidem els embolcalls a l’hora d’esmorzar i portem carmanyola i boc’n roll i intentem reduïr els envasos i el paper d’alumini.
5• Tenim plaques solars a la terrassa de la biblioteca que generen electricitat, a través de la llum solar, i que s’envia a la xarxa elèctrica per després tornar al barri i per tant a l’escola (comptadors més propers).
6• Intentem fotocopiar per les dues cares i reduïr el nombre de còpies.
7• A totes les aules tenim una safata de fulls reciclats on dipositem aquells fulls que podem tornar a aprofitar.
8• Els alumnes de tercer de l’escola treballen el projecte del reciclatge al llarg de tot el curs.
9• Resoc: impulsem un pla per aprofitar els materials que comprem, fent-los servir durant tres, quatre… o més cursos escolars. Es tracta d’ajudar els nostres fills/filles a aprendre el valor de les coses i -és clar!- per estalviar diners.
10• A l’hora de dinar els petits utilitzen pitets de roba i els mitjans i grans tovalló de roba.
11• Hi ha determinats aliments del menjador que són ecològics com els llegums, l’arròs, la pasta, la sopa, les hortalisses i el pollastre és de corral.
12• Apaguem els llums (novetat) un cop hem sortit de l’aula (càrrecs de medi ambient) i les PDI quan fa 10’ que no les utilitzem.

Projecte Resoc: reutilització i socialització de llibres i material 

Resoc és un pla per aprofitar el material i els llibres que comprem, fent-los servir durant tres, quatre… o més cursos escolars.

Per què?

Per ajudar els nostres fills/filles a aprendre el valor de les coses i -és clar!- per estalviar diners.

Tots els llibres?

Tots no, només uns quants, segons el curs: a Parvulari els contes, la resta són fungibles; a Primària cada vegada més, fins al 60-70% al cicle superior. Sobretot els de lectura, els diccionaris, i en alguns casos els de matemàtiques, natura i socials.

Qui ho fa?

Aquests llibres són gestionats i custodiats per l’AMPA amb l’ajuda dels nens i nenes, del claustre i de vosaltres. Hi ha una Comissió de Llibres que vetlla pel funcionament.

I si es fan malbé?

S’han de substituir. Al final de cada curs es comprova l’estat dels llibres i es determina les compres necessàries.

Com hi participo?

Col.laborant quan falten mans per a revisar els llibres a finals de curs.

Qui ho pagarà?

Ho paguem entre tots, amb una quota anual uniforme per a tots els cursos de P3 a 6è.

Per què paguen tots els cursos igual?

Es contempla com un servei que abasta la vida escolar del nen, i per tant, es divideix en 9 anualitats que, d’altra banda, permeten repartir més la despesa familiar per aquest concepte.

A quant puja?

La quota s’ajusta anualment segons les despeses i s’informa abans d’inciar el curs.

Quan es paga?

Amb el rebut del mes de juny. Exemple de percentatge d’estalvi per curs gràcies al projecte RESOC

CURSTOTALNO RESOC%RESOC%
1r135,82101,157434,6726
2n154,75104,976849,7832
3r168,5345,9927122,5473
4t147,0945,9931101,1069
130,1648,853881,3162
137,4856,094181,3959
TOTALS873,83403,0446470,7954

Si voleu obtenir més informació podeu baixar-vos el dossier sencer del Projecte RESOC

 

Projecte Escoles + sostenibles

logo escoles + sostenibles

Què és escoles + sostenibles (abans agenda 21)?

Sota aquest nom, el Consell Municipal de Medi Ambient i Sostenibilitat convoca les organitzacions ciutadanes -entre les quals hi ha els centres escolars- a impulsar iniciatives que ens portin cap a una ciutat més sostenible. Des de l’any 2001 l’Ajuntament anima els centres educatius a fer les Escoles + Sostenibles (abans AGENDA 21 ESCOLAR), com a projecte d’educació, participació i implicació cívica.

Com hi participem?

El curs 2004-2005 Tàber es va reincorporar a l’AGENDA 21 ESCOLAR amb la presentació del programa RESOC, un treball de tota la Comunitat Educativa amb el que ampliem el currículum d’Educació Ambiental.

D’altra banda l’escola també hi participa amb un Projecte de reciclatge, de P3 fins a 6è, que es treballa a tots els espais del centre i amb el Projecte hort, conduït pels alumnes de quart de l’escola i que també forma part del currículum escolar.

Què implica formar part del projecte escoles + sostenibles?

L’Ajuntament ens ajuda a portar endavant el projecte amb:

  • material de suport
  • informació, formació i assessorament tècnic i pedagògic
  • seguiment del procès
  • un petit ajut econòmic en funció del pressupost que presenta el centre.

Bibliografia recomanada

  • Un bon començament: una ciutat habitable en un món més sostenible. Pere Joan. BCN: Mediterrànea 1997 (a partir de 8 anys)
  • Si el món fos un poblet: un llibre sobre la gent del món. Shelagh Armstrong.Sant Cugat del Vallès: Símbol 2002
  • Les tres bessones: tres gotes d’aigua BCN: Cromosoma 2001 (a partir de 4 anys)
  • ¿Quieres ser un buen ecologista? BCN: Ed B 1994 (a partir de 8 anys)
  • Els drets i deures dels animals BCN: Edebé 2003 (de 3 a 6 anys)

Webs recomanades