Espai Migdia

L’assemblea de l’AFA de l’11 de maig de 2016 va aprovar una nova proposta sobre l’espai migdia, generada en un procés participatiu entre les famílies i consensuat amb l’Escola. S’aposta per treballar la creativitat en el sentit que no hi ha una única manera de fer les coses, ni de vegades tampoc una única solució vàlida per a un mateix problema. Cal preservar i potenciar la creativitat dels infants tot posant el focus en el procés, en el camí que es recorre per arribar a un resultat, potenciant valors com el respecte envers les idees dels companys, l’autonomia, la llibertat d’expressió, la flexibilitat i la responsabilitat.

La proposta aprovada i el seu desenvolupament la trobareu en els apartats següents:

  • Organització de l’espai migdia
  • Tallers de l’espai migdia
  • Distribució dels tallers
  • Altres activitats
  • Servei de menjador

Organització de l’Espai Migdia

La pausa escolar és un moment de descans, però és, alhora, un espai educatiu molt important, que està emmarcat en el projecte educatiu de l’escola. El curs 2012-2013, amb la supressió de la sisena hora, es va introduir a primària noves activitats: els tallers. Així, els cursos de primària de 1r a 6è dediquen 50 minuts diaris a realitzar un taller que complementa l’educació curricular de l’alumnat, la resta del temps, 100 minuts, és temps per dinar i de joc completament lliure. Tots els cursos de primària tenen 50 minuts de pati lliure, a banda de l’estona que els sobra dels 50 minuts de dinar.

D’altra banda, els alumnes de P4 i P5 fan jocs i activitats dirigides de curta durada per enriquir i diversificar la seva manera d’utilitzar el temps lliure, mentre P3 fa la migdiada.

Els objectius de l’espai migdia són vetllar per fomentar els hàbits, tant alimentaris com de comportament al menjador i de socialització amb els companys i les companyes. A l’estona de joc lliure, de 1r a 6è se’ls proporciona material de jocs a aquells que ho desitgen (pilotes, jocs de sorra als petits, de taula als grans, racons d’activitats manuals lliures, malabars, bitlles…), per això l’escola demana que NO es portin joguines de casa.


Tallers de l’Espai Migdia

Els àmbits de treball de la creativitat que s’apliquen en els tallers de l’espai migdia són els següents:

  • Llenguatge i comunicació
  • Expressió artística
  • Joc i moviment
  • Informació, lectura i recerca
  • Ciència, tecnologia i manipulació

I es desenvolupen concretant-se en els tallers següents:

  • Arts escèniques (circ i dansa)
  • Art Class
  • Experimentació activa i creativa (ciència)
  • Francès
  • Jocs d’estratègia
  • Biblioteca

Distribució dels tallers

Distribució dels tallers (curs 2021-2022)

Les restriccions ocasionades per la Covid-19 han obligat a replantejar la distribució dels tallers. Fins ara, els alumnes realitzaven cinc tallers setmanals, però la nova situació  ha fet inviable aquesta opció. Tenint en compte que la voluntat de la Comissió Migdia, de l’AFA i de l’escola ha estat el manteniment de l’activitat de migdia, s’ha hagut de replantejar el model i, excepcionalment, al llarg d’aquest curs l’alumnat de primària realitzarà quatre  tallers durant tot el curs.

La taula següent mostra aquesta distribució excepcional dels tallers, durant el 1r trimestre, per al curs 2021-2022:

  • 1r,  2n i 3r : Francès, Dansa. Circ i Biblioteca
  • 4t , 5è i 6è: Art Class, Circ, Jocs d’estratègia i Ciències
  • En el 2n trimestre, els tallers són els següents:
  • 1r, 2n i 3r: Francès, Dansa, Ciències i Biblioteca
  • 4t, 5è i 6è: Art Class, Circ, Jocs d’estratègia i Biblioteca

Altres activitats

Els més grans cuiden els més petits (Les restriccions d’aquest curs 2020-2021 derivades de la Covid-19 impedeixen de dur a terme aquesta activitat)

Com sempre, els grans de l’escola Tàber s’encarreguen també d’ajudar els/les monitors/es de migdia amb la migdiada dels més petitons, els de P3; així els cursos de 5è s’encarreguen de preparar els llitets mentre els petits dinen i els cursos de 6è de despertar-los de la migdiada. Ho fan en petits grups de 5 o 6, per despertar-los els poden explicar contes, cantar cançons i sobretot els ajuden a calçar-se!


Servei de menjador

Projecte Servim-nos

Servim-nos com a casa és un projecte fonamentat en l’acte de que els propis infants es serveixin el menjar i es regulin el grau de sacietat. Els infants s’organitzen amb la resta de companys i companyes, acompanyats pels seus referents adults,  per establir el funcionament del menjador, assolint un important grau d’autonomia i maduració personal.  El menjador esdevé un espai d’aprenentatge, convivència i participació, on l’infant és l’actor principal de l’acció educativa.

Trobareu més informació en aquest enllaç.